חשיבות ביטוח לבניין משותף

לירן אחזקות

רבים מדיירי בניין משותף אינם מקדישים מספיק תשומת לב לנושא הביטוח. יש להבין שבמסגרת בית משותף, דייר עלול להידרש להשיב משפטית על נזק שנגרם בשל תקלה או שימוש לא ראוי בדירתו, ושהזיק לרכוש המשותף או לדייר אחר. הנזק עשוי להיות פיזי או רכושי.

האם ידוע לכם כי דייר הגר בקומה העליונה רשאי לדרוש פיצויים מהוועד במידה ונגרם לו נזק מגג נזיל שלא טופל כהלכה? מה יקרה אם טכנאי גז ייפצע במהלך עבודתו בשטח הבניין המשותף? ומי יעמוד בעלויות תיקון של מעלית שנפגעה מהצפה?

ביטוח חיוני לוועד הבית בבניין משותף עובדים שונים כמו מנקים וגננים מועסקים על ידי ועד הבית. נזק שנגרם לאחד מהם יכול להביא לתביעה נגד הוועד והדיירים. חברי ועד הבית עצמם גם יכולים להידרש לתשלום פיצויים במידה ויתבעו באופן אישי על רשלנות או פעולה בזדון.

בחירת ביטוח נכון לבניין וועד הבית יכול לבחור בחברת ביטוח ולרכוש ביטוח לבניין ללא צורך בהסכמת כל הדיירים. הביטוח כולל בדרך כלל שלושה מרכיבים עיקריים:

1. ביטוח מבנה – מכסה נזקים לרכוש המשותף מסיבות שונות כמו שריפה, הצפות, ועוד.
2. ביטוח צד ג' – מכסה נזקים שנגרמו לדיירים או לאורחים בתחומי הרכוש המשותף.
3. ביטוח חבות מעבידים – מגן על ועד הבית מתביעות כספיות של עובדים שנפגעו במהלך עבודתם.

ביטוחים נוספים לוועד הבית:
א. ביטוח אחריות אישית לחברי הוועד – מכסה את חברי הוועד במקרה של תביעה אישית.
ב. ביטוח כספי הבית המשותף – מכסה את כספי הבית המשותף מנזק או אבדן בהיותם אצל הגזבר או בדרך לבנק.

מאמרים דומים

טפסים לניהול ועד הבית

הצלחת ניהול ועד בית תלויה ביישום תהליכי עבודה מסודרים ומובנים המאפשרים לקבל החלטות מתוחכמות ובהתאם לחוק בכל הקשור לניהול המבנה. במסגרת התפקיד, יש להשתמש במגוון טפסים מיוחדים שמסדירים את התהליכים ומסייעים לארגן ולהפקת סדר בעבודת הוועד.

במאמר שלפניכם אספנו את כל הטפסים המועילים והנחוצים לניהול תקין של ועד הבית.

קרא עוד »

תהליך בחירת חברת ניהול לבניין משותף

ניהול בניין מגורים מרובה דירות ודיירים הוא משימה מרתקת, אך מורכבת גם היא. עשרות האתגרים שבה מצריכים זמן, ידע, ומשאבים. אלו הם הסיבות שמביאות לכך שבעלי דירות פעמים רבות מתקשים להתמודד עם המשימה ואף מאבדים עניין בניהול הבית המשותף.

קרא עוד »

גם אתם רוצים חברת ניהול לבניין שלכם?

צרו איתנו קשר עוד היום